راهنمای سفر و گردشگری - طبیعت گردی- جاذبه های گردشگری و توریستی

راهنمای سفر و گردشگری - طبیعت گردی- جاذبه های گردشگری و توریستی

راهنمای سفر و گردشگری - طبیعت گردی- جاذبه های گردشگری و توریستی

راهنمای سفر و گردشگری - طبیعت گردی- جاذبه های گردشگری و توریستی

سه شنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۵، ۰۱:۲۵ ب.ظ

درباره آلمان

درباره آلمان


آلمان کشوری در قاره اروپا با پایتخت برلین است. آلمان از شمال با دریای شمال، دانمارک و دریای بالتیک، از شرق با لهستان و جمهوری چک، از جنوب با اتریش و سوئیس و از غرب با فرانسه، لوکزامبورگ، بلژیک و هلند مرز دارد. مساحت آن ۳۵۷۱۲۱٫۴۱ کیلومتر مربع است و با ۸۲ میلیون نفر، پرجمعیت‌ترین کشور اروپا است. آلمان دارای نظام سیاسی جمهوری فدرال دموکراتیک پارلمانی بوده و دارای ۱۶ ایالت است. این ایالت‌ها می‌توانند در برخی مسایل مستقل عمل کنند. آلمان هم اکنون یکی از صنعتی‌ترین کشورهای جهان است و به عنوان ثروتمندترین عضو اتحادیه اروپا، موتور اقتصادیِ حوزهٔ پولیِ یورو محسوب می‌شود. شهرهای بزرگ آلمان برلین، هامبورگ، باواریا یا بایرن، مونیخ و فرانکفورت می‌باشند.جمهوری فدرال آلمان هم‌اکنون یکی از اعضای سازمان ملل متحد، ناتو، کشورهای گروه هشت و گروه پنج بوده و از بنیانگذاران اتحادیه اروپا است.

 پایتخت آلمان : برلین

زبان رسمی آلمان : آلمانی

واحد پول آلمان: یورو

پیش شماره : 0049

مذهب : کلیساهای مختلف پروتستان ( عمدتاً لوتری)، کاتولیک رومی , اسلام سنی

آب و هوا : به طور کلی این کشور تابستان های گرم و زمستان سردی دارد. اما دوره های طولانی برف و یخبندان کمتر اتفاق می افتد. در تمام طول سال امکان بارندگی وجوددارد. دمای هوا درروزهای ژانویه تا ۳ درجه سانتیگراد و در جولای تا ۲۲درجه سانتیگراد می رسد.در طول سال قسمت جنوب غربی آلمان بالاترین درجه حرارت را دارد که به آب و هوایی مدیترانه ای شبیه است. آب و هوا آلمان معتدل است، ولی اختلاف بسیاری بین جلگه معتدل ساحلی شمال و کوههای آلپ بایرن در جنوب که دارای تابستانهای خنک و زمستانهای سرد است,وجود دارد.


منبع: سایت راهنما سفر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی