راهنمای سفر و گردشگری - طبیعت گردی- جاذبه های گردشگری و توریستی

راهنمای سفر و گردشگری - طبیعت گردی- جاذبه های گردشگری و توریستی

راهنمای سفر و گردشگری - طبیعت گردی- جاذبه های گردشگری و توریستی

راهنمای سفر و گردشگری - طبیعت گردی- جاذبه های گردشگری و توریستی

شنبه, ۳ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۰۹ ب.ظ

شهر تماشایی جاکارتا در اندونزی

شهر تماشایی جاکارتا در اندونزی

شهر بندری «جاکارتا»، پایتخت اندونزی و شهری بزرگ است که در جزیره «جاوه» قرار گرفته و در کنار داشتن امکانات مدرن شهری، با داشتن معماری اروپایی-هلندی و بناهای تاریخی بسیار از جمله معابد هندو و نیز پارک‌ها و تفریحگاه‌های ساحلی و همچنین داشتن مراکز خرید و پاساژهای بزرگ از جمله مهم‌ترین شهرهای گردشگر‌پذیر اندونزی محسوب می‌شود.

جاکارتا یکی از بزرگ ترین و پرجمعیت ترین شهرهای اسلامی است. جاکارتا بزرگ ترین شهر اندونزی و مرکز اقتصادی ـ تجاری ، حمل ونقل و صنعتی این کشور و مرکز سیاسی ـ اداری ایالت جاکارتا است. این شهر که گفته می شود در گذشته مقر انسان های نخستین بوده است ساختمان ها و بناهای تاریخی بسیاری از دوره استعمار هلندی ها که به سبک معماری آنها ساخته شده است و بیشتر آنها اکنون موزه هایی برای گردشگران هستند را در خود جای داده که اغلب در بخش مرکزی جاکارتا قرار گرفته‌اند.

مکان های دیدنی جاکارتا عبارتند از:

بنای یادبود موناس: این بنا در سال ۱۹۴۵ برای گرامی‌داشت تلاش مردم برای آزادی و استقلال کشور اندونزی بنا شده است.

شهر مینیاتوری تامان: این شهر مینیاتوری نشان دهنده فرهنگ و تاریخ کشور اندونزی بوده و جنبه های مختلف زندگی روزانه مردم ۲۶ استان این کشور را در محوطه‌ای با معماری قدیمی به تصویر کشیده است.

موزه ملی اندونزی: موزه ملی که به خاطر قرار گرفتن مجسمه فیل در حیاط ورودی، به ساختمان فیل نیز معروف است، از بزرگترین موزه‌های این کشور است که آثار باستانی و تاریخی متعلق به حدود دو قرن این کشور را به نمایش گذاشته است.

پارک رویایی آنچول: مجموعه تفریحی-دریایی در ساحل شهر که جزء پرطرفدارترین مکان‌های گردشگری هم محسوب شده و برای خود مردم ساکن شهر - از سنین مختلف- نیز همواره جذاب بوده است.


منبع: سایت راهنماسفر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی