راهنمای سفر و گردشگری - طبیعت گردی- جاذبه های گردشگری و توریستی

راهنمای سفر و گردشگری - طبیعت گردی- جاذبه های گردشگری و توریستی

راهنمای سفر و گردشگری - طبیعت گردی- جاذبه های گردشگری و توریستی

راهنمای سفر و گردشگری - طبیعت گردی- جاذبه های گردشگری و توریستی

يكشنبه, ۴ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۰۸ ق.ظ

آمفی تئاترکولوسئوم در ایتالیا

آمفی تئاترکولوسئوم در ایتالیا

Coliseum معروفترین و بزرگترین آمفی تئاتر دایره وار در امپراتوری روم بوده است. . تعداد ردیف‌های صندلی آن به تعداد پنجاه هزار می رسد و دارای ۸۰ در ورودی است. ساخت کولوسئوم توسط وسپاسیان بین سالهای ۶۹ تا ۷۰ میلادی پایه‌گذاری شد. کولوسئوم به عنوان اولین آمفی تئاتر دائمی و ماندگار ساخته شده در روم، در زمین‌های باتلاقی ما بین تپه‌های اسکوئیلین و کائلین واقع شده بود. پلان این مجموعه به شکل بیضی به قطرهای ۱۸۸ و ۱۵۶ متر زیر بنای آن حدود ۶ جریب می‌باشد ارتفاع آن تقریباً به اندازه یک ساختمان ۱۵ طبقه می‌رسد (حدود۴۸متر). کف صحنه چوبی است و در زیر آن مجموعه‌ای از اتاق ها و گذرگاهها برای عبور حیوانات وحشی و سایر تدارکات لازم جهت راه‌اندازی و اجرای نمایش قرار گرفته‌است. تعداد ۸۰ دیوار به عنوان تکیه گاه برای طاق‌های گنبدی شکل، گذرگاهها، پلکان و ردیف‌های صندلی، روی صحنه قرار گرفته‌است. لبه بیرونی طاق‌های متوالی باعث اتصال طبقات مختلف و پلکان بین آنها به یکدیگر شده‌است.

 کولوسئوم را با تاریخ خونین نبرد گلادیاتورها در آن می‌شناسند. در کولوسئوم گلادیاتورها با یکدیگر یا با حیوانات وحشی می‌جنگیدند و اسباب سرگرمی تماشاچیان خود را ( که اغلب از اشراف بودند) فراهم می‌کردند. برخی اعدام‌ها (مانند اعدام با رهاسازی حیوانات وحشی) نیز در کولوسئوم انجام می‌شده است.قدمت تاریخی و شکوه و جلال این عمارت از یک سو و کارآمدی آن برای اجرای نمایش و امکان کنترل جمعیت، از سوی دیگر، باعث می شد این سالن یکی از بزرگترین بناهای معماری روم باستان به شمار رود.

 فضای داخلی کولوسئوم به سه بخش مجزا تقسیم شده است. میدان اصلی (مسابقه)، مکان نشستن عموم و لژ سلطنتی. کف میدان اصلی از چوب است و با شن پوشانده شده تا از زمین خوردن و لغزیدن بر روی خون جنگجویان جلوگیری شود. در میدان دریچه هایی وجود دارد که میدان را به فضای زیرین بنا متصل میکند. ضمنا حیوانات درنده ای که در قفس ها نگهداری می شوند برای مبارزه با جنگجویان از همین دریچه ها وارد میدان می شوند. بخش عمومی در سه طبقه طراحی شده است، بخش زیرین مخصوص شوالیه ها، بخش میانی برای ثروتمندان و بخش فوقانی برای مردم عادی در نظر گرفته شده است. بخش لژ سلطنتی هم که در بالا و روبروی جایگاه عمومی به صورت یک تراس و بالکن ساخته شده مخصوص فرنانروا، دولتیون و مهمانان مخصوص است.این مکان در طول مدت ٢٠٠٠ سال یکی از برترین جاذبه های توریستی این منطقه محسوب شده و سالانه بیش از پنج میلیون توریست را به خود جذب می کند.


منبع: سایت راهنماسفر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی