راهنمای سفر و گردشگری - طبیعت گردی- جاذبه های گردشگری و توریستی

راهنمای سفر و گردشگری - طبیعت گردی- جاذبه های گردشگری و توریستی

راهنمای سفر و گردشگری - طبیعت گردی- جاذبه های گردشگری و توریستی

راهنمای سفر و گردشگری - طبیعت گردی- جاذبه های گردشگری و توریستی

چهارشنبه, ۳ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۵۰ ق.ظ

جنگل و آبشار بولا در مازندران

منطقه حفاظت‌شده بولا به وسعت ۳۹۰۷ هکتار در استان مازندران واقع می‌باشد و بخش کوچکی از این منطقه در شمال شهر سمنان و در مجاورت پناهگاه حیات وحش کیاسر قرار دارد و هم‌مرز با پناهگاه حیات‌وحش دودانگه و چهاردانگه و منطقه حفاظت‌شده پرور است. در واقع بخش دهستان پشتکوه شهرستان مهدی‌شهر و دودانگه‌ شهرستان ساری محل دقیق این منطقه است و از سال 1378 تحت حفاظت قرار گرفت.


جنگل بولا با اقلیم نیمه‌مرطوب، جایی است کوهستانی با دو دامنه‌ شمالی و جنوبی و شیب‌های تند، که در حد بالایی جنگل‌های خزری واقع شده ‌است و بخش‌هایی از آن را نیز مرتع‌های ییلاقی تشکیل می‌دهد. به دلیل کوهستانی بودن و نبود راه های دسترسی مناسب به این منطقه ، طبیعت آن نیز به صورت دست نخورده باقی مانده است.

آبشار بولا با پوشش خزه ای یکی از جاذبه‌هایی است که در جنگل های بکر و دست نخورده استان مازندران واقع شده است و شنیدن نوای دلنشین آب و حس کردن خنکای آن گردشگران را به وجد می آورد. به تازگی دوستداران طبیعت برای تفریح و لذت بردن از این طبیعت زیبا به آن سفر می‌کنند.

پوشش گیاهی به صورت مناطق جنگلی متراکم و انبوه و شمشادستان است. از گونه های مهم درختی منطقه می توان توسکای ییلاقی ، ممرز، گیلاس وحشی ، راش ، گلاب وحشی، بلند مازو و آلوچه را نام برد و گونه های اصلی جانوری منطقه شامل روباه معمولی، مرال، شوکا، بز و پازن، خرس قهوه ای، گراز، ، تشی، سمور جنگلی، کبک و کبک دری می باشد.

منبع: سایت راهنماسفر
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۹/۰۳

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی