راهنمای سفر و گردشگری - طبیعت گردی- جاذبه های گردشگری و توریستی

راهنمای سفر و گردشگری - طبیعت گردی- جاذبه های گردشگری و توریستی

راهنمای سفر و گردشگری - طبیعت گردی- جاذبه های گردشگری و توریستی

راهنمای سفر و گردشگری - طبیعت گردی- جاذبه های گردشگری و توریستی

پنجشنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۵، ۱۱:۳۱ ق.ظ

شهر زوریخ در سوئیس

شهر زوریخ بزرگترین و پرجمعیت ­ترین شهر در کشور سوئیس است. این شهر در ساحل دریاچه ی زوریخ  و دامنه­ ی کوه های آلپ قرار گرفته است. تاریخچه ­ی شهر زیبای زوریخ به هفت هزار سال پیش می­ رسد و این شهر به خاطر داشتن تاریخ غنی و جاذبه های گردشگری و تفریحی فراوان یکی از شهرهای پربازدید دنیا محسوب می شود.

این شهر گرانترین شهر دنیاست، مهمترین قطب اقتصادی سوییس و مرکز اصلی تجاری و بازرگانی سوئیس است که آن را پایتخت فرهنگی سوئیس می­ دانند. کیفیت زندگی و سطح رفاه عمومی در این شهر بسیار بالاست؛ هوای پاکیزه، محیط آرام، دریاچه، خانه هایی با سقف های شیروانی، کلیساهای متعدد، تراموا و... شاید نخستین تصویری است  که در نمایی کلی از شهر زوریخ در ذهن ها تداعی می­شود.

شهر زوریخ همواره مرکز اقتصادی کشور سوئیس بوده و به دلیل حضور تمامی بانک های بزرگ دنیا، برای همه ی کشورهای جهان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.میزان مالیات در این شهر پایین است و به همین دلیل سرمایه گذاران زیادی را به خود جلب کرده است.

مردم زوریخ تحصیل کرده و اهل علم و ورزش اند. زوریخ از فرهنگ غنی برخوردار است و مردم این شهر با افتخار زیاد به آن می بالند. علاقه ی بسیار مردم به نمایش های هنری، غذا و طبیعت زبانزد همه است. قدم زدن در کنار دریاچه ی زوریخ و تماشای آسمان آبی و مناظر چشمگیر کوه آلپ برای تمامی گردشگران دل انگیز است.

زیبایی های زوریخ منحصر به فرد است. دریاچه ی زوریخ، جنگل نیو واید ، کلیسای سنت پیترز، کلیسای فرامونستر و منطقه ی میتنکای  از این جمله اند. از دیگر جاذبه های این شهر  موزه ی هنر، موزه ی ملی، باغ جانور شناسی، باغ گیاه شناسی، مرکز لوکور بوزیه، باغ چینی زوریخ  می­باشد. خیابان مشهور بانهوف مرکز رستوران ها، کافه ها، مراکز خرید و گالری های هنری متنوع است همچنین مقر فدراسیون فوتبال جهانی (FIFA) در این شهر قرار دارد.

منبع: سایت راهنماسفر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۹/۲۵

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی